Broederliefde lanceert EK talkshow Matchday
De mannen van Broederliefde kondigen een nieuw avontuur aan: een eigen talkshow over voetbal. Met ‘Matchday’ brengen de artiesten een nieuw, positief geluid in de wereld van praatprogramma’s over sport. De talkshow belooft een mix van voetbalactualiteit, toffe gasten, exclusieve reportages en spannende challenges met topsporters en artiesten te worden. De eerste aflevering van Matchday gaat live op 5 juni in aanloop naar het EK op het YouTube-kanaal van Supergaande. Het eerste seizoen wordt gemaakt in samenwerking met adidas.
Van voetbaldroom naar talkshow
Het geluid van Broederliefde, die afgelopen week voor de tiende keer op rij werden uitgeroepen tot Best Group tijdens de FunX Media Awards, is al jaren dominant in de kleedkamers en playlists van menig voetballer. Recent nog vierde Broederliefde samen met Feyenoord de bekerwinst van de Rotterdamse club. De onvoorwaardelijke liefde van Broederliefde voor voetbal begon op de voetbalvelden in Spangen, waar de vijf jongens elkaar leerden kennen. De droom om profvoetballer te worden was groot en leek bijna te lukken. Vroeger speelden de jongens onder andere in jeugdteams van FC Utrecht. Toen een professionele voetbalcarrière uiteindelijk net niet lukte, werd muziek een succesvol plan B. Tegenwoordig zitten ze samen in een vriendenteam en staan ze elk weekend op de tribune bij Sparta. Met Matchday komt er alsnog een voetbaldroom uit.
Voor de jonge generatie
Broederliefde richt zich met Matchday op de jonge online generatie die van voetbal en alles daaromheen houdt. De show legt de nadruk op positiviteit en liefde voor het voetbal en onderzoekt de bredere sportcultuur, inclusief muziek, mode en internationale sportevenementen. Humor en liefde staan centraal, maar er is uiteraard ook aandacht voor tactische analyses over het systeem van Koeman. Edson, Emms, Jerr, Mella en Sjaf volgen alles: van Champions League tot de amateurs en zijn daarnaast bevriend met veel van de grootste spelers ter wereld.
In de eerste aflevering blikken de mannen van Broederliefde vooruit op het EK met presentator Soufiane Touzani en Ajax-speler Jorrel Hato.
Samenwerking adidas
Matchday is een samenwerking tussen Broederliefde & adidas en uitgerold door De Stroom, FC Afkicken, Supergaande en Top Notch. Matchday bestaat uit tien afleveringen. De eerste twee afleveringen verschijnen op 5 en 12 juni in aanloop naar het EK. Gedurende het toernooi is het programma direct na de wedstrijden live te zien op het YouTube-kanaal van Supergaande.
Format
- Concept De Stroom
- Redactie De Stroom
- Productie FC Afkicken