Top Notch & Noah's Ark presenteren Eredivisiebal
Ieder jaar wordt er een nieuwe gast-ontwerper uitgenodigd om de nieuwe eredivisiebal te ontwerpen. Voor het seizoen 20/21 was de eer aan Top Notch & Noah’s Ark en namen we hiermee het stokje over van het Rijksmuseum.
Samenwerking
De Nederlandse hiphop- en voetbalcultuur zijn op meerdere manieren nauw met elkaar verbonden. Zo is vriendschap en kruisbestuiving tussen artiesten en voetballers in Nederland een natuurlijk fenomeen. En in zowel muziek als sport geldt voor beloften met een droom dat het niet uitmaakt waar je vandaan komt, wie je bent, van wie je houdt of wat je op de bank hebt staan. Het enige wat telt is wat jij laat zien op het veld of op het podium. Deze overeenkomsten komen samen in de campagne rondom de nieuwe Eredivisiebal, die we voor de Eredivisie, Fox Sports en Derbystar hebben bedacht en uitgerold.
De bal
Op de bal zijn portretten van Yade Lauren, S10, Delany, Mensa, Lucass, Philly More, Caza, Jack, Wally A$M, Sor en ADF Samski te vinden. Stuk voor stuk artiesten waarvan Top Notch en Noah’s Ark geloven dat zij het gaan maken in 2020/21. Allemaal hebben ze hun eigen stijl, geluid, achtergrond en verhaal, maar tegelijkertijd hebben ze ook iets gemeen: een talent en de onuitputtelijke toewijding hun droom te verwezenlijken. Een vlakje op de bal is nog open, het vlakje voor de 12e man. Wat in voetbaltermen uiteraard symbool staat voor de supporter.
DE BELOFTEN
De eerste cirkel waar je in staat, pitch of cypher. Niet een moment van pieken, maar een consequente inspanning. Trainen, schrijven, performen, tapen, verliezen en klappers pakken. Een crew of een team, postcode of stad. Gaan staan, gescout worden en tekenen. De vloer vegen en de beste blijven. De connectie tussen voetbal en rap is er altijd geweest. De overeenkomsten zijn er velen. Nieuw talent voortbrengen is een permanente drijfveer, zowel op het voetbalveld als in de opnamestudio. Hierbij maakt het niet uit wat je achtergrond is of waar je vandaan komt. Het enige wat telt is wat jij laat zien op het veld of op het podium. DE BELOFTEN doet eer aan 11 jonge artiesten die het het komend seizoen gaan maken. Geselecteerd door hiphoplabels Top Notch & Noah’s Ark. Wat deze artiesten met elkaar gemeen hebben? Talent en de onuitputtelijke toewijding hun droom te verwezenlijken.
CAMPAGNE
Niet alleen het concept DE BELOFTEN, kwam van onze hand. Ook schoten we de portretten, ontwierpen we de doos en rolden we een uitgebreide social media campagne uit. Hiermee konden we het publiek voor de lancering al teasen voor alles wat nog komen ging. Net voor de lancering kregen de artiesten de bal met hun portret erop voor het eerst te zien. Hun eerste en oprechte reactie hebben we in beeld gebracht in een serie. Uiteindelijk lanceerden we de bal met een commercial en kregen fans, via een door ons ontwikkeld Instagram-filter de kans op een bal met hun eigen portret op het 12e vlakje.
- Concept Top Notch & Noah's Ark
- Ontwerp Toykyo
- Muziek Sim Fane
- Regie Monaerk