MASCOTTE MASTERS 2021
Na de succesvolle campagne ‘Mascotte Draait Door!’ in 2019, waarbij heel veel doosjes limited edition vloei van de artiesten Hef, Josylvio en Wally A$M exclusief over de toonbank gingen in de webshop van Mascotte en de lokale coffee- en smartshops, werd het nu tijd voor een nieuwe, exclusieve editie.
Campagne
In deze collab met Mascotte maakten Kevin, ADF Samski en Jonna Fraser opnieuw 3 exclusieve, limited editions rolling paper. Elke artiest mocht zijn eigen product samenstellen en de vloeiverpakking ontwerpen. Zo lanceerde Slowflowanimal Kevin zijn eigen vloei ‘Slowflu’, kwam Jonna Fraser met ‘Fraser Paper’ op de markt en ADF Samski a.k.a. fresh prince van Noord met ‘Freshvloei’.
Per artiest werd er een exclusief aantal pakjes geproduceerd die gedurende 3 maanden verkrijgbaar waren via de webshop en de coffee shop in de buurt. Iedere 3 maanden werd er een nieuwe vloei gelanceerd. Inmiddels zijn er in totaal 6 exclusieve vloeitjes uitgebracht.
De campagne werd afgetrapt met een aankondigingsvideo van Hef. In een volledig in vloeipapier gewrapte studio, kreeg Hef telefoon van marketingmanager Karel.
De TRACK
Om de lancering van de vloei te vieren, trakteerde de artiest op nieuwe muziek en een live performance op een plek die thematisch paste bij zijn design. Kevin in een leeg Boijmans van Beuningen depot in Rotterdam, ADF Samski in een tropische omgeving in Tenerife en Jonna Fraser in de natuur met zonsondergang in Luxemburg.
Interactie
In de vloei van ADF Samski zat iets extra speciaals. We voegden een AR experience toe. Ging je met je telefoon over de code, popte ADF himself op het vloeiboekje voor een performance.
Daarnaast zaten in iedere drop een aantal codes verstopt. Via de website van mascotte kon men middels de code checken wat hij of zij gewonnen had.
Reisvlog
We brachten met iedere artiest de reis naar de shoot-locatie in beeld en interviewde de artiest over het design-proces. Ook kreeg de artiest door marketingmanager Karel voor de eerste keer het eindresultaat gepresenteerd. Deze video's werden vervolgens via de verschillende socials gedeeld.
In totaal zijn er bijna 160K pakjes bij de consument terechtgekomen, waarvan 60K pakjes ‘Slowflu’, 30K pakjes ‘Fraser Paper’ en 55K pakjes ‘Freshvloei’.