WHATEVER WORKS. WORK.
Jongeren vinden financiële stabiliteit steeds belangrijker, maar weten ook dat ze zelf hun eigen leven kunnen indelen hoe het voor hen werkt. En dat is voor iedereen anders. Geld verdienen door parttime te rijden voor een bezorgdienst, online content maken of beleggen in crypto. Het kan tegenwoordig allemaal naast elkaar bestaan. ‘Whatever works, works’ is de nieuwe campagne waarin YoungCapital dit vooral wil stimuleren bij jongeren.
DOE JE DING
Aan Top Notch & Noah’s Ark werd gevraagd om een mediaplan te ontwikkelen rondom deze campagne. Samen met De Stroom, Supergaande, Rookworst en FC Afkicken hebben we een campagne ontwikkeld, waarin we met meerdere kanalen, profielen en merken, een zo breed mogelijke groep jongeren tussen de 16 en 25 jaar aanspreken. De boodschap is; het maakt eigenlijk niet uit hoe je je geld verdient. Doe je ding, alle vormen van werk zijn ok, want het gaat YoungCapital er vooral om dat alle jongeren aan het werk zijn. Stabiliteit en vrijheid hoeven elkaar echt niet uit te sluiten.
PODCASTS
In deze campagne zetten we makers van verschillende podcasts centraal. Naast het maken van podcasts en formats hebben zij één ding gemeen: ze doen meer dan dat. Zo werkt Hef bij een platenlabel, is artiest en heeft z’n eigen podcast. Werkt Tajoela naast Supergaande ook achter de schermen op kantoor. En studeren de jongens van Het Tussenuurtje en werken daarnaast nog in de supermarkt. Wat hebben ze vroeger voor banen gehad, en hoe combineren zij nu hun job als media-maker met banen bij een werkgever? En welke banen zouden zij hun luisteraars adviseren op basis van hun persoonlijke ervaringen?
INTEGRATIE
De makers krijgen de opdracht om het concept van de campagne op hun eigen manier te integreren in hun (podcast)show en socials. Dit kan op allerlei manieren: met een dedicated rubriek in een podcast, een speciale aflevering op YouTube of een nieuw format. Voorwaarde; het moet authentiek, geloofwaardig en organisch aanvoelen.
Daarnaast cureert iedere maker zijn of haar eigen vacature-pagina binnen de YoungCapital webomgeving, waar op een logische wijze naar wordt verwezen (call to action) in de podcast. Geïnspireerd op baantjes die zij of hun (tafel-) gasten ooit hadden, nu nog hebben, waar ze mooie herinneringen aan hebben óf gewoon waarvan zij denken dat het tof is om te doen. Hiermee wordt de luisteraar gemotiveerd om te solliciteren.