CLASS OF β23 X ZALANDO
Zalando en Top Notch presenteren de Class of β23. Wij selecteerden tien opkomende artiesten, de nieuwe generatie smaakmakers. Samen met creative agency HOME creeerden we een campagne met als doel om van Zalando het startpunt voor streetwear te maken. De campagne viel in de smaak in de reclamewereld en won twee ADCN Awards en een San Accent Award.
SCHRIJVERSKAMP
In februari 2023 organiseerden Top Notch een schrijverskamp die niet onopgemerkt is gebleven bij het publiek en de pers. Zo ook niet bij reclamebureau Hammerfest, die op dat moment over de nieuwe strategie van Zalando Street aan het nadenken was. 1+1=2, niet veel later zaten we samen aan tafel en ontstond de Class of β23.
CLASS OF '23
We selecteerden Siggy & D1ns, Zulema, Farao, Brokezart, Leblanco, Reanny, Levi, Romeijn en Yssine als de opkomende artiesten die dit jaar de trends binnen zowel de muziek als streetwear bepalen.
CAMPAGNE
De Class of β23 werd in samenwerking met creative social agency HOME tot leven gebracht in een 360Β°-campagne, die liep van 7 augustus tot en met 3 september 2023. De campagne bestond onder meer uit een klassenfoto, jaarboek, cypher en een digital out-of-home campagne.
KLASSENFOTO & JAARBOEK
De start van de campagne werd afgetrapt met een klassieke klassenfoto. De artiesten werden samengebracht voor een groepsfoto, om ze zo officieel aan het publiek te introduceren. De artiesten werden van top tot teen gestyled door Zalando en deze afbeelding werd gebruikt als key-foto voor de hele campagne.
CYPHER & D.O.O.H.
1 beat, 10 artiesten, die hun talent lieten zien op eencypher. Hierna werd de Class of β23 via een Out Of Home Campagne onder de aandacht gebracht via verschillende digitale abriβs. Door een QR code te scannen konden mensen direct de outfits aanschaffen op de website. Yssine en Reanny werden in deze D.O.O.H.-advertentie in 3D afgespeeld.
SOCIALS
Tot slot werden Romeijn, Siggy & D1ns en Reanny gestijld in de nieuwste kleding van Zalando voor hun nieuwste videoclips. Korte fragmenten werden hier vervolgens uit gehaald en als shoppable videoclips geplaatst op de socials van Zalando. Hier kon het publiek de outfits ook direct aanschaffen.